Pondělí, Srpen 21

Zajímavá fakta o posilování u žen. Víte proč může být fitko to pravé?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Posilovna je pro někoho druhým domovem, pro jiného strašákem. Proč se některé ženy bojí posilovat a raději se věnují kardio cvičení? Mají snad ženy strach z toho, že příliš „zmužnatí,“ pokud začnou zvedat těžké váhy? Udělejte si na základě několika faktů obrázek o tom, zda je pro vás posilování vhodné a jaký vliv bude mít jeho pravidelnost na vaši postavu a zdraví.

Je statisticky dokázáno, že posilovna je doménou převážně mužů, ale postupně v ní nachází zálibu i ženy. Pokud už ženy do posilovny chodí, často se věnují spíše kardiovaskulárnímu tréninku před tréninkem posilovacím. Odhaduje se, že samotnému posilování s těžšími váhami se věnuje pouze každá pátá žena, která cvičí. Toto číslo by bylo určitě vyšší, kdyby se ženy nebály posilování a věděly, že budování svalů jim pomáhá k hubnutí a zpevňování problematických partií.shutterstock_190842623

Přitom stačí, aby ženy cvičily s činkami alespoň dvakrát za týden a výsledky na sebe nenechají dlouho čekat. Už za deset týdnů se můžou těšit z 3% úbytku tělesného tuku bez změny ve stravování. Je to tím, že při posilování jsou kalorie páleny efektivněji a větším podílem svalů v těle se zrychluje metabolismus.

Zajímavost: Muži cvičí například 5 opakování se 75 % maximem na jedno opakování. Pro ženy je lepší provádět 6-7 opakování se 70 % maximem apod. Odlišný způsob cvičení je dán lehce odlišným složením svalových vláken u žen.

Jednou z nepravd, která se často mezi ženami traduje je ta, že vlivem posilování žena získá velký podíl svalové hmoty a tedy, že přestane působit „žensky“. Pokud však nejste vrcholovou sportovkyní, tak se tohoto bát opravdu nemusíte. Skutečnost je taková, že abnormálního zvýšení svalové hmoty nedosáhne silovým tréninkem téměř žádná z žen. Zisk velkého podílu svalové hmoty nelze získat pouze intenzivním silovým tréninkem v posilovně, ale má na něj vliv řada dalších faktorů, jako je strava, regenerace, genetika apod. Na co je však potřeba ženy upozornit je to, že jakmile se rozhodnou zahrnout silový trénink do svého aktivního cvičebního plánu, začnou růst stehna, a to především při těžkých výpadech a dřepech. Stehna se velmi viditelně zpevní a je možné, že u nich dojde k nárůstu objemu o nějaký ten centimetr. Milé dámy, nemusíte se ale bát, do vzhledu legendárního Ramba budete mít určitě ještě stále daleko 🙂

Výhody posilování pro vás a vaše tělo:

  • Nárůst síly,
  • snížení rizika zranění,
  • redukce podílu tuku v těle,
  • zvýšení hutnosti kostí – prevence osteoporózy,
  • zvýšení stability těla,
  • zlepšení držení těla,
  • zvýšení sebevědomí a sebeúcty,
  • zvyšujete počet kalorií, které spálíte,
  • lepší zvládání stresu a stresových situací,
  • zlepšení tvarů těla a jejich zpevnění.

Ženy mohou trénovat v posilovně velmi tvrdě. Vůbec se nemusí bát těžkých vah a stále budou vypadat žensky. Svaly jsou prostě ony tvary, po nichž touží – toto je potřeba si vštípit do paměti a nemít mylně zafixováno, že samotným zhubnutím vznikne hezká postava. Pokud totiž pouze zhubnete a hubnutí nedoplníte cvičením, může se paradoxně stát, že po zhubnutí budete vypadat hůře a „méně žensky“.

 

Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz