Neděle, Květen 19

Začínáme hubnout na rotopedu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Rotoped je skvělým pomocníkem pro ženy, které se necítí v posilovně, nebo venku při sportu dobře a rády cvičí v domácím prostředí. Díky rotopedu můžete hubnout z pohodlí domova, být tzv. mezi svými a přitom přebytečným kilům dát jednou pro vždy sbohem.

Jaký rotoped si mám pořídit?

V dnešní době se roztrhl pytel s rotopedy i v supermarketech, kde vám je nabízí za opravdu velmi nízké ceny. S tímto výběrem doporučujeme být opatrní. Většina strojů, které se v supermarketu rotoped_283326080nachází sice jsou za skvělou cenu, ale také se vám může stát, že rotoped za tři měsíce bude vrzat, nebude mít stabilitu a v nejhorším případě bude rovnou na odpis.

Ideální a adekvátní cena, kolem které by se měl rotoped pohybovat je v rozmezí mezi 4000 – 5000 Kč. Samozřejmě ale nelze paušalizovat a bude záležet i na vašem uvážení a prvním dojmu, když na rotoped nasednete. Je jen na vás se rozhodnout mezi dvěma variantami, které jsou na trhu dostupné. První variantou je rozhodnutí zda investujete do klasického rotopedu s manuálním nastavováním zátěže (tu můžete v průběhu jízdy měnit), nebo do rotopedu-ergometru (zde je nastavení zátěže elektronické a lze si vybírat z řady přednastavených programů různé obtížnosti).

Klasický rotoped

Jsou velmi často vybaveny páskovou nebo čelisťovou brzdou. Klasické rotopedy jsou vybaveny relativně lehkým setrvačníkem a jednoduchým počítačem. Tento druh rotopedu je vhodný k redukci tělesné hmotnosti a pro trénování vytrvalosti a krevního oběhu u zdravých osob.

Ergometr

Ergometry jsou vybaveny výhradně vysoko hodnotnými magnetickými brzdami, těžkým setrvačníkem, snímačem pulsu (snímá pomocí hrudního pásu) a výkonným počítačem. Oproti klasickým rotopedům jsou ergometry vhodné pro terapeutické účely (např. posilování svalstva po úrazech, pro pacienty se srdečními potížemi atd.).

Čím vyšší je hmotnost setrvačníku, tím lepší je plynulost jízdy (ideální hmotnost setrvačníku je od cca 15 kg).

Je velmi důležité si předem říci, kdo bude rotoped využívat a co se od něj očekává. Při výběru rotopedu je důležité zohlednit váhu a výšku osob které budou rotoped využívat s ohledem na velikost rámu stroje a možné nastavení sedla a řidítek. Další důležitou věcí je požadovaný rozsah možné zátěže stroje. Pokud byste to mysleli s jízdou na rotopedu skutečně vážně, dnešní trh nabízí i rotopedy s možností připojení stroje k počítači s volbou doinstalace dalších programů, archivaci vašich tréninků a výsledků, jízdu reálně zobrazenou krajinou, zobrazení grafů tepu, rychlosti a spoustu dalších funkcí, které zvyšují atraktivitu tréninku a zaujetí pro věc.

U vyšších osob je velmi důležité hlídat maximální výšku nastavitelnosti sedla rotopedu. Pokud je nastavení sedla správné, má být koleno ve spodní poloze pohybu těsně před propnutím.

Výhody jízdy na rotopedu

  • Jízda na rotopedu zlepšuje kardiovaskulární systém.
  • Spalujete tuky v těle.
  • Je vhodný i pro člověka s nadváhou (nezatěžuje kloubní aparát jako např. běhání).
  • Dochází k posílení problémových partií jako jsou bříško, stehna a hýždě.
  • Díky jízdě na rotopedu snižujete svůj krevní tlak a rozšiřujete si kapacitu plic.
  • Na rotopedu je snadné udržovat optimální tepovou frekvenci.
  • Nejste závislí na počasí.
  • Můžete během jízdy sledovat svůj oblíbený film nebo seriál.
  • Nemusíte docházet do fit centra, cvičíte z pohodlí domova.

Jak často a dlouho na rotopedu jezdit, aby to bylo efektivní?

Pokud jste dosud nebyli aktivním sportovcem, není potřeba to ze začátku „přepálit“. Abyste se dostali do kondice, bude prozatím stačit na rotopedu jezdit 2x týdně 10 – 15 min. při mírné zátěži, kdy rotoped_117121933postupně budete přidávat, až se dostanete v jednom dni na 30 minutovou délku jízdy. Jestliže jste aktivním sportovcem a kondici již nějakou máte, doporučujeme 3x v týdnu jezdit po 30 minutách. Přijde vám, že 30 minut je málo a nebude to mít smysl? Opravdu tomu tak není. Ano, délka šlapání na rotopedu je velice důležitá. Mnoho lidí se domnívá, že čím déle budou šlapat, tím více budou hubnout – ale není tomu tak! Pokud šlapete na rotopedu a potíte se, neznamená to, že již pálíte tělesný tuk v těle, to jen tělo využívá energii, která vám proudí v krvi. Jakmile se potom čas přehoupne přes 35 minut a více, tělo začne brát energii z rezerv, které jsou uloženy ve svalech, tělo se přepne to tzv. vytrvalostního režimu a dojde přesně k tomu, co nechcete – tělo začne šetřit s energií a ke spalování samotného tuku vůbec nedojde.

Asi se ptáte, kdy tedy začnete spalovat tuk. Tělesný tuk tělo nezačne spalovat okamžitě, jakmile sednete na rotoped a začnete šlapat. Ke spalování tělesného tuku dochází až v dalších dnech, kdy tělo začne tuky přeměňovat na energii, kterou vy musíte spálit další jízdou na rotopedu. Z tohoto koloběhu je tedy jasné, že úspěšnost hubnutí na rotopedu je založena převážně na pravidelnosti tréninku.

Pokud si ale myslíte, že máte svůj rozum a 30 minut strávených na rotopedu je málo, nedivte se, že tělo nezačne hubnout, popřípadě na váze ještě přiberete. Při vytrvalostním výkonu, který trvá déle než zmíněných 30 minut, musí tělo rychle doplnit energii do svalů ze stravy (pro tělo je to jednodušší a tuky si raději tzv. schová na horší časy). Vy díky tomu na váze přiberete, popřípadě zůstane vše při starém.

Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

avatar
  Subscribe  
Upozornit na