Úterý, Listopad 21

Ve dvou se to lépe táhne – lze přesvědčit partnera o změně životního stylu?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Snažíte se zhubnout, ale jste na to sami? Nedaří se vám přesvědčit partnera, aby se zdravý životní styl stal vaším společným koníčkem? Máme pár tipů, které by mohly zabrat!

Netlačte na pilu

Pokud jste se rozhodli ze dne na den, že přejdete na zdravý životní styl a začnete razantně vše měnit, je velká pravděpodobnost, že partner či partnerka bude proti. Pokud je váš protějšek spokojen s tím, jak žije a nevidí ve svém stravování chyby, není dobré snažit se jej ze zažitých zvyků intenzivně vytrhnout a snažit se mu vnutit, že müsli tyčinka je to nejlepší, co ho kdy v životě potkalo. Se změnou je dobré začínat pozvolně. Zkuste nadhodit proč je kuřecí maso lepší než vepřové a proč vysočinu nahradit šunkou. Poukažte na nevhodnost bílého pečiva a vyzdvihněte celozrnné. Vše by ale mělo probíhat v nenásilné formě řečené jen tak mimochodem, netlačte partnera do ničeho, co cítíte, že nechce. Nátlakem docílíte pouze toho, že se zatvrdí ještě víc a vaše šance na úspěch se pomalu začnou rozplývat.

Ukázka, která zachutná

Najděte si recepty, které nejsou okamžitým opakem dosavadní stravy. Pokud má partner rád špagety s masem a kečupem, nenuťte mu cizrnovou kaši s opečeným tofu. I když tofu může chutnat sebelépe, ruku na srdce – už jen název tofu může váš protějšek vystrašit a pokrm nebude chtít ani ochutnat se slovy: to nechci, vždyť to zní hrozně! Zkuste naopak udělat lehčí variantu jídla, které má rád. Jsou-li to již zmíněné špagety, kupte celozrnné, místo směsi z konzervy udělejte domácí zeleninovo-masovou směs a kupte rajčatovou šťávu z pravých rajčat – a vyčkávejte. Chutná mu? Zmiňte se, že jídlo obsahuje nový lehčí recept z kvalitnějších a domácích surovin. Pokud se naopak partner jídlem vidličkou prohrabuje a moc se netváří, je jasné, že ke změně povede dlouhá cesta, ale nezoufejte a zkuste jiný recept (nebo mu prozatím vraťte jeho oblíbený kečup). Nezapomínejme, že přechod na nový styl stravování by měl být pozvolný a samo tělo a chuťové buňky si na něj musí postupně zvykat.

Nezaplavujte partnera informacemi

Jste nadšeni z nového druhu stravování a všude o něm čtete a mluvíte? Stali jste se odborníky na recepty a zdravé suroviny a s přáteli neřešíte už nic jiného? To je skvělé! Ale nemusí být i pro partnera. To, že jste najednou začali básnit o tofu a tuňák se stal vaším „nejlepším přítelem“ je správný krok směrem ke zdravému životnímu stylu a jen tak dále. Nesmíme ale zapomínat, že naše nadšení partner nemusí sdílet. Pokud přijde z práce, otevře si plechovku coly a vy hned spustíte, kolik je tam cukru a jak strašně je to nezdravé a že jste četla to a taky tamto, můžete partnera spíše otrávit, než nadchnout – navíc jestli jste ještě před 10 dny takto spolu colu pili bez jakýchkoliv výčitek, nemusí partner přijmout skutečnost, že tzv. měníte zaběhnutá pravidla a může nastalou situaci považovat za přechodnou a čekat, shutterstock_345880559až vás to přejde. Zkuste se zmínit, že jste někde četla, kolik má cola cukru a jak obecně jsou slazené nápoje pro lidský organismus nevhodné a čím je nahradit. Nabídněte partnerovi alternativu (např. vodu s citronem a mátou, nebo ovocné smoothie) a možná budete oba překvapeni, jaká je to vítaná změna.

Hlavně nenápadně

Pokud se vám stále nedaří partnera přesvědčit, aby se začal stravovat tak, jako vy, zkuste být tzv. nápadně nenápadná. Nechejte položený časopis o hubnutí na straně, kde se píše o obezitě a jejich důsledcích pro tělo, zapněte si na počítači článek o infarktu a riziku zvýšeného tuku ukládajícího se kolem orgánů. Když se partner zeptá, co to čtete, tvařte se, že jste článek omylem nechali zapnutý. Možná budete překvapeni, když zjistíte, že si vaše drahá polovička článek přečetla a časem začne citovat informace v něm uvedené. Pak už je to jen krůček k tomu navrhnout menší změnu stravování, na kterou vlastně „přišel“ sám partner.

S upřímností nejdál dojdeš?

Pokud nejste typ ženy, která chce chodit kolem horké kaše, nebo víte, že s partnerem můžete řešit vše na rovinu a naleznete kompromis, není nic jednoduššího, než vyložit karty na stůl. Podložte změnu stravování důvody, kvůli kterým byste ráda začala žít jinak, ať už je to nespokojenost s postavou, nebo pocit nesprávně pracujícího zažívání. Nesouhlasí-li partner a nechce nic měnit, nenuťte ho a zahajte změnu stravy jen vy. Ano, bude to zpočátku náročnější vařit dvě jídla, nebo nakupovat dva druhy potravin, ale! Vaše tělo se vám bohatě odvděčí a je velká pravděpodobnost, že sám partner se dříve či později přidá na stejnou cestu jako vy. Už jen proto, že ho bude zajímat, jak to (dle jeho slov) ,,nechutné tofu,, chutná.

Sdílet článek pomocí:

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz