Pondělí, Srpen 21

TRX – skvělý pomocník pro posílení celého těla doma i venku

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

TRX – neboli posilovací lanový systém je jedním z populárních fitness nářadí posledních let. Tato cvičební pomůcka je vhodná pro každého, kdo se rozhodl posílit svoji postavu ať už doma, nebo venku s maximálními možnými výsledky v krátkém časovém období.

shutterstock_390917203Možná se zdá, že cvičení na trx je snadné a že když svoji váhu nosíte každý den, tak vás nemůže zaskočit. Opak je ale pravdou! Díky trx zapojíte nejen klasické svalové partie, které zapojujete při běžných trénincích a každodenních činnostech, ale zapojíte především svaly, o kterých jste možná ani nevěděli, že je v těle máte. Poskytuje pro všechny úrovně fyzické zdatnosti novou možnost budování funkční síly a vytrvalosti spojenou s rozvojem stability, koordinace, flexibility, dynamiky a mobility.

Velkou výhodou této cvičební pomůcky je nejen jednoduchost, ale také obtížnost prováděných cviků. Pokud jste začátečník, který nikdy necvičil a máte obavy, že cvičení bude příliš náročné a že se shutterstock_390917215neudržíte, hoďte je za hlavu, protože náročnost cviku si určujete vy sami.

TRX = Total body Resistence Exercises. V překladu: „cvičení na všechny svaly těla neboli závěsný systém.“

Kdo může cvičit pomocí TRX?

Lanový systém je vhodný pro každého, ať se jedná o začátečníka ve sportu, děti školního věku, nastávající maminky, nebo seniory. Obtížnost zvoleného cviku si totiž určuje každý sám podle svých sil a fyzických možností. U tohoto typu funkčního tréninku je ale potřeba dbát především na techniku provedení jednotlivých cviků. Pokud se rozhodnete poprvé cvičit s trx, doporučujeme zajít si do fitcentra alespoň na jednu až dvě lekce s certifikovaným trenérem. Posilování s váhou vlastního těla, ač by se mohlo zdát jako jednoduché, je velmi náročné na techniku a přesnost provedení jednotlivých cviků. Trenér ve fitcentru pozná, jaké jsou vaše fyzické možnosti a jakou intenzitu provádění cviků zvolit a v jakých sériích.

Pokud do fitcentra jít nechcete, ať už ze strachu ze skupinové lekce, nebo jej nemáte blízko bydliště, doporučujeme shlédnout videa na internetu, odkud můžete techniku „odkoukat.“ Základem tohoto tréninku je absolutní zpevnění celého těla (především jeho středové části). Pokud cítíte, že se u cviku prohýbáte v zádech, nebo nějaký cvik táhnete na doraz, nechejte si ho na příště, nic vám neuteče.

Jak se cvičí na trx?shutterstock_390917221

Je tvořeno pevnými nastavitelnými popruhy a dvěma madly, která jsou určena pro ruce, nebo nohy. Samotné cvičení probíhá tak, že jedna část těla je na podložce a druhá je zavěšena na lanovém systému. Díky sklonu těla na podložce, můžete jednoduše manipulovat se zátěží a obtížností prováděného cviku. Nejlepší intenzita, kterou při cvičení můžete zvolit je, že posledních pár opakování vždy pojedete tzv. na doraz – do úplného fyzického vyčerpání (lehké pálení svalstva).

Pro lepší představu prováděných cviků vlastního cvičení můžete shlédnout následující video:

Kde si na něm mohu zacvičit?

Pokud se vám tento typ cvičení líbí, máte možnost si vybrat, kde budete cvičit:

  • Doma.
  • V posilovně.
  • Na skupinové lekci s certifikovaným trenérem.
  • V parku.
  • Na dovolené.
  • Na zahradě … zkrátka kdekoli, kde se podaří připevnit!

Nejen, že si systém můžete pořídit domů a vychutnávat si soukromí a pohodlí svého domova a ještě se u toho pěkně zapotit, ale pokud máte zahradu, můžete cvičit i na čerstvém vzduchu. Trx lze zavěsit kamkoliv vás napadne – za žebřiny v posilovně, na fotbalovou branku či za větev na zahradě. Je lehké, skladné a vždy při ruce.

Pravidelně sportující jedinec spaluje i mimo cvičební program (cca následujících 24 až 48 hodin po sportovní aktivitě) o 5 až 10% více energie, než člověk, který vůbec necvičí.

Proč si pořídit trx?

  • Zlepšíte svoji fyzickou kondici a kardiovaskulární systém,
  • získáte pružnost a stabilitu,
  • zlepšíte koordinaci těla,
  • zvýšíte podíl svalové hmoty v těle,
  • budete správně držet tělo,
  • vytvarujete si křivky a zpevníte se,
  • vhodné i při redukci.

Pokud vás cvičení zaujalo, přejeme příjemnou zábavu a do dalšího léta pěkné vypracované křivky!

Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz