Pondělí, Srpen 21

5 potravin, které vám pomohou zahnat deprese

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Trpíte depresemi, úzkostí, nebo frustrací? Cítíte se bez energie a topíte se ve smutku? A víte o tom, že existují potraviny, které mohou při pravidelném zařazování do vašeho jídelníčku zlepšit vaši náladu? Mluvíme zde o potravinách obsahujících serotonin neboli hormon štěstí. V následujících odstavcích vám nabízíme TOP 5 potravin, které vám pomohou s depresí zatočit.

Rybí olej

Obsahuje omega-3 mastné kyseliny. Výzkum prokázal, že lidé, kteří pravidelně nekonzumují tento druh oleje trpí depresemi více, než lidé hlídající si jeho příjem. Z výzkumu vyšlo najevo, že lidé, kteří požili pouhý 1 gram rybího oleje za den snížili dosavadní symptomy jako jsou úzkostné stavy, náhlé pocity smutku a stezku, snížený zájem o sex až o 50%.

Hlavní zdrojem omega-3 mastných kyselin jsou převážně olejnaté ryby (losos, tuňák), lněná semínka, chia semínka a vlašské ořechy.

367400582_potraviny

Ovesné vločky

Jsou jeden z nejlepších zdrojů energie, který můžete svému tělu dopřát. Obsahují  kyselinu listovou, pantothenovou a vitamíny B6 a B1.  Oves jako obilnina pomáhá snižovat cholesterol, napomáhá ke správné funkci trávicího systému a pomáhá vyrovnávat hladinu krevního cukru v těle.

Hlávkové zelí

Je zdrojem vitamínu C a kyseliny listové. Zelí pomáhá proti stresu, srdečním onemocněním a působí rovněž proti mnoha druhům rakoviny (doloženo Americkou asociací pro výzkum rakoviny).

Pokud nevíte, jak zelí do svého jídelníčku zařadit, máme pro vás několik tipů. Zelí můžeme dávat do příloh místo hlávkového salátu, můžeme si udělat klasickou zelňačku a nebo si z něj připravit zelnou šťávu.

Tip pro vás: abychom zabránili plynatosti, kterou konzumace zelí přináší, doporučujeme  před vařením přidat do zelí trochu fenyklu, nebo kmínu.

Mléčné výrobky

Ač se to může zdát překvapivé, mléčné výrobky jsou další z možností, jak předcházet depresím. Mléčné výrobky obsahují aminokyselinu tryptofan, která zvyšuje v mozku hladinu serotoninu (hormonu štěstí), jež pomáhá regulovat náladu.

Banány

Možná se ptáte, proč konzumace právě tohoto ovoce může vést ke zlepšení nálady. Banán je snadno dosažitelný zdroj energie a vlákniny, hořčíku, draslíku, vápníku, fosforu i železa, vitamínů skupiny B a vitamínu A. V banánech nalezneme pouze přírodní cukry – glukózu, fruktózu a cukrózu.

Konzumace banánů má pozitivní vliv na činnost mozku a nervovou soustavu. Co je ale nejzásadnější, banány obsahují tryptofan, což je látka, kterou si tělo neumí samo vyrobit. Z tryptofanu vzniká v těle po několika chemických reakcích serotonin, nazývaný též jako hormon štěstí.

Pozor na stravu, která se skládá především z instantních výrobků, občerstvení typu fast food a strava obsahující rafinované sacharidy (bílý cukr, bílé pečivo). Pokud jsou tyto produkty pravidelnou součástí vašeho jídelníčku je možné, že právě ony mají podíl na vaší špatné náladě vedoucí k depresím.

Psychická pohoda nejen z potravin

Nezapomeňte, že ani potraviny nejsou všemocné a jsou pouze jednou ze složek, která napomáhá k odbourání depresí. Dalšími možnostmi, jak získat zpátky chuť a radost ze života je pohyb na čerstvém vzduchu, prohřátí se na slunečních paprscích, výlet do přírody, sport aj. Zkuste se na chvíli vymanit z každodenního stresu a rutiny, zapřemýšlejte nad tím, co by vám udělalo radost a co byste opravdu chtěli. Někdy stačí i málo k tomu, aby se člověk cítil opravdu šťastný.

57058966_relax_pohoda_priroda_pani

Odpočinek v přírodě je jeden ze zaručených způsobů, jak najít ztracenou vnitřní rovnováhu a pocit štěstí.

Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz