Pátek, Prosinec 14

Příznaky podle kterých poznáte, že málo pijete

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Lidské tělo je z 60 – 70 % složeno z vody. Proto je její doplňování velmi důležité. Nezvládáte, nestíháte, nebo úplně zapomínáte pít? A víte, jak poznáte, že pijete málo?

V minulém článku Pitný režim jako základ vašeho zdraví jsme se zabývali především otázkou, co patří a jak se naučit pitný režim dodržovat. V tomto článku se dozvíte, jak vlastně poznáte, že málo pijete a jaké jsou projevy nedostatku tekutin v těle.

Máte suchou kůži

Pokožka je největším orgánem lidského těla. I když na ni někdy zapomínáme i ona potřebuje péči a starost. Hydratační krémy jsou skvělým doplňkem, jak ji dodat tekutiny a zajistit tak její pružnost a mladistvost. Nezapomínejme ale, že lidské tělo je tvořeno z 60 – 70 % z vody a pokud málo pijeme, na pokožce se to projeví jako první. Pokud trpíte na suchou kůži, je to jeden z příznaků, že je nedostatečně hydratována a nedostatek vody v ní znamená nedostatečné pocení. V prvotní chvíli by se člověk i zaradoval, že léto stráví bez pocení a antiperspirantů – ale! Pokud se nepotíme, neodvádíme z těla nečistoty, které tělo během dne vyprodukuje a tím nedochází k jeho očištění od škodlivin.

Doporučuje se vypít dvě třetiny pitného režimu dopoledne. Odpoledne se tělo nejlépe čistí a zbavuje odpadních látek.

Suchá ústa a popraskané rty

Pokud se stává, ať už doma nebo v práci, že najednou pocítíte suchost v ústech a nezměrnou chuť se napít znamená to, že tělo není dostatečně hydratováno. Jak se říká u stravy, tak i u pitného režimu platí: pokud jíte/pijete až když tu potřebu pocítíte, není to dobře. Nejlepším řešením, jak suchosti v ústech zabránit, je mít vodu, nebo zelený čaj stále při ruce a doplňovat tekutiny průběžně, aby nedošlo k dehydrataci.

Bolest kloubů a chrupavek

Klouby a chrupavky v lidském těle jsou tvořeny z 80 % vodou, aby při jejich ohýbání nedřela jedna o druhou a nevyvolávaly bolest. Při nedostatečném pití dochází k úbytku vody a tím horšímu promazávání kloubů. Pokud sportujete, sami pocítíte, že při adekvátním pití tekutin budou vaše klouby a chrupavky lépe reagovat při nárazech, doskocích a kontaktu s tvrdým povrchem obecně.

Úbytek svalů v těle

Čím méně vody v těle jedinec má, tím menší je jeho svalová hmota. Svaly se skládají zejména z vody. Před, během i po tréninku je nezbytné doplňovat své tělo o tekutiny, které během tréninku vypotíte. V případě jejich nedostatku může dojít nejen k slabosti a mrákotám, ale je zde i větší pravděpodobnost rozvoje zánětu, nebo bolesti, která je se cvičením spojená.

TIP – naučte se pít každé ráno sklenici vody nalačno. Nejen, že se osvěžíte, ale hlavně nastartujete svůj metabolismus po nočním odpočinku.

Pociťujete ospalost a únavu u každodenních činností

Pokud se cítíte bez energie, jste často unavení a ospalí, může mít na tom svůj podíl nedostatek tekutin. Pro tělo jsou tekutiny hnacím motorem. Jakmile má tělo nedostatek tekutin, začne zadrhávat. Při nedostatku vody si ji začne brát z krve, což vede k nedostatku kyslíku, který rozvádí krev do všech orgánů. Jakmile je v těle nedostatek kyslíku a vody, dochází k ospalosti a únavě. Snažte se tedy neřešit úbytek energie kávou, ale spíše se zamyslete nad tím, jestli je pitný režim dostatečný, aby tělo a jeho orgány fungovaly správně.

Máte problémy s trávením

Bez pravidelné hydratace našeho organismu se zmenšuje množství a hustota hlenu chránícího žaludeční stěnu. Žaludeční kyseliny tak mohou poškodit vnitřní orgány. Obvykle to vede ke stavu, kterému říkáme pálení žáhy a k žaludečním problémům.

Ať se snažíte sebevíc, nehubnete

Pokud se snažíte již nějakou dobu zhubnout a stále se nedaří, možná své tělo dostatečně nezásobujete vodou. Voda je při hubnutí nezbytnou složkou, díky které veškeré procesy fungují, jak mají a tělo je připraveno se zbavit tukových zásob. Již jedna či dvě sklenice (250 – 400 ml) dokážou zaplnit žaludek a člověka rychleji zasytit. Díky vodě při hubnutí zrychlíte svůj metabolismus, snížíte chuť k jídlu, podpoříte činnost svalstva a v neposlední řadě také zabraňujete tzv. jojo efektu.

 Při nedostatku vody se toxiny  mohou ve větší míře ukládat v lidském těle, což má za následek zvýšení nejen zdravotních komplikací, ale také obézní postavy a celulitidy.

Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz