Středa, Červen 28

Pitný režim jako základ vašeho zdraví

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Správný pitný režim je základním faktorem, který ovlivňuje nejen hubnutí. Pokud patříte mezi ty, kteří si nehlídají pitný režim a pijete jen tehdy, když máte žízeň, vězte, že je to špatně a vaše tělo strádá na pro něj jednu z nejdůležitějších složek – vodu.

Kolik vody za den by měl člověk vypít?

Toto číslo se u každého člověka liší. Optimálním startovacím rozmezím je vypít denně 1,5 – 2,5 l tekutin. Je důležité si uvědomit, že tato hodnota je závislá na mnoha dalších faktorech jako je spotřebovaná energie při sportu, hmotnost, věk, nebo také pestrost stravy. Ideálním příjmem je tedy vypít alespoň 1,5 – 2,5 l denně bez ohledu na roční dobu.

Pokud sportujete a nevíte, jak během sportu pít, obecně se uvádí, že za hodinu zátěže by měl člověk  přijmout alespoň půl litru tekutin. Obecná rada zní – měli byste vypít 150% toho, co během zátěže vypotíte.

Nárazové pití velkého množství tekutin je nebezpečné, protože nadměrně zatěžuje ledviny a srdce. Je důležité pít pravidelně během celého dne.

Co se počítá do správného pitného režimu?

Základní tekutinou, kterou byste měli do svého těla přijímat je čistá voda. Pokud nejste milovníky čisté vody, zkuste si do ní přidat mátu, citróny, limetky, nebo okurku – díky těmto kombinacím můžete vytvořit z vody lahodný a zdravý nápoj pro své tělo.

shutterstock_97398488

I když je káva mnohými poradci a specialisty na výživu jako nápoj kritizována, ani jí se nemusíte v rozumném množství bát. Zkuste místo cukru použít jiné sladidlo (med, stévii) a mléko zkuste nahradit alespoň mlékem se sníženým podílem laktózy.

Další výbornou alternativou, kterou můžete zařadit do svého pitného režimu je zelený čaj, nebo čaj bylinkový. U zeleného čaje můžete zvolit klasický zelený čaj, nebo Matcha tea, o kterém jsme již psali. Hlavní výhodou zelených čajů je jejich schopnost zrychlit váš metabolismus a spalovat tuky. U zeleného čaje se doporučuje vypít max 700 ml za den.

 Nedostatečný pitný režim může z dlouhodobého hlediska způsobovat výkyvy nálad, nesoustředěnost a v neposlední řadě také silné bolesti hlavy.

Slazené nápoje

Velkým strašákem dnešní doby je konzumace slazených nápojů, které se na spotřebitele valí ze všech stran. Doporučujeme vyhnout se jim obloukem a v obchodě raději ani do nápojových sektorů nezajíždět. Ve všech slazených nápojích, ať už jsou to minerálky, džusy, nebo nápoje tvářící se jako nápoje určené pro hubnutí, je obsažen rafinovaný cukr, který vaše tělo nepotřebuje a jen mu škodí.

Po vypití slazených nápojů tělo nedosáhne uspokojivého pocitu nasycení a nutí nás přijímat další a další potraviny nebo další nápoje sladké chuti.

Počet kostek cukru ve vybraných nápojích:

  • Coca Cola 1 l – 28 kostek cukru
  • Kofola 1 l – 20 kostek cukru
  • Ochucená minerální voda – 11 kostek cukru

 Jak začít se správným pitným režimem?

Abyste odhalili, jaký je Váš pitný režim, zkuste si jeden den hlídat, co pijete. Možná si budete připadat tak trochu jako blázen, ale velmi pravděpodobně zjistíte, že nepijete ani polovinu potřebného množství tekutin, které by tělo mělo za den přijmout.

Jestliže zjistíte, že jste na tom s tekutinami opravdu bídně, doporučujeme si pití dopředu chystat. Vezměte si pet láhev vody a označte si na ní rysky. Ke každé rysce napište čas. Bude to pro vás hlídač průběžného pitného režimu. Pokud i tak máte obavu, že pít zapomenete, existují v dnešní době i elektronické aplikace do mobilního telefonu, které Vám jednoduše připomenou, že je načase se napít.

Sdílet článek pomocí:

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz