Úterý, Srpen 14

Ovesné vločky – pomoc pro zdraví i štíhlou linii

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ovesné vločky se konzumují pro zdraví i štíhlou linii již mnoho století. Pokud jste je ještě nezařadili do svého jídelníčku, nebo jste je zařadili, ale neznáte jejich blahodárné účinky je načase dozvědět se o této potravině víc – věřte mi, vy, ani vaše tělo litovat určitě nebudete.

Germánští bojovníci nazývali kaši z ovesných vloček „pokrmem bohů“.

Nutriční hodnoty ovesných vloček

Ovesné vločky obsahují 63 % sacharidů,  15 % hodnotných bílkovin, 8 % tuku a 12-14 % vlákniny. Ovesné vločky jsou také zdrojem vitaminů (A, B1, B2, D, E) kyseliny listové a kyseliny pantothenové. Najdete v nich ale také pro tělo důležité omega-3 a omega-6 nenasycené mastné kyseliny (obsah omega nenasycených mastných kyselin ale nepokryje doporučenou denní dávku, kterou byste měli přijmout), železo, vápník, draslík, hořčík, zinek a měď.

Konzumace  ovesných vloček napomáhá organismu budovat svalovou hmotu a současně spalovat tuky.

Další pozitivní účinky ovesných vloček:

  • Skvělý zdroj energie na celý den.
  • Bohatý zdroj stravitelné a nestravitelné vlákniny.
  • Pomáhají upravovat krevní tlak.
  • Prevence srdečních a cévních onemocnění.
  • Posílení imunitního systému.
  • Prevence proti zácpě a rakovině.
  • Pomoc při poruchách s trávením a hemoroidech.
  • U mužů zvyšování hladiny testosteronu.
  • Vysoké procento esenciálních aminokyselin (nezbytné pro tvorbu svalové hmoty).
  • Tlumí zvýšenou činnost štítné žlázy aj.

Ovesné vločky jsou díky vysokému obsahu pomalu se uvolňujících sacharidů vhodné jako prevence vzniku cukrovky a jsou doporučovány jako vhodná potravina pro diabetiky.

Kupujeme ovesné vločky

Nejznámější formou, v jaké se dají vločky běžně sehnat jsou lisovaná celá ovesná jádra. Tato jádra ve vodě či v mléce velmi pomalu bobtnají a měknou. Nevýhodou těchto vloček je, že si u nich opravdu požvýkáte. Doporučujeme se v obchodě podívat po tzv. jemných ovesných vločkách. Při jejich výrobě se zmiňovaná jádra před lisováním nejprve nařežou, takže je jejich výsledná konzistence jemnější a lépe se rozpouštějí. Další alternativou, která je běžně v obchodech k dostání jsou vločky z ovesné mouky, které jsou hojně využívány při dietách a tvoří součást výživy kojenců. Tyto vločky se rychle rozpustí ve vodě a můžete je jednoduše vypít bez zbytečného přežvykování.

Vločky – skvělý start do nového dne

Vezmeme li to z praktického hlediska, začít ráno snídaní z ovesných vloček je skvělá volba. Ovesné vločky se ve vašem těle postarají o přísun energie po celé dopoledne, ale nejenom to – jejich další skvělá vlastnost je rozmanitost jejich využití při přípravě jednotlivých pokrmů. Můžete si je dopřát nejen naslano, ale hlavně na sladko a ještě k tomu zdravě! Z ovesných vloček vykouzlíte ovesné kaše, kterých existuje nespočet chuťových variací, ale dopřát si můžete také zdravé lívance, nebo si vyrobit domácí müsli tyčinky, muffiny, karbanátky, zahustit polévku a mnoho dalšího.

Nejčastější a nejrychlejší formou přípravy ovesných vloček je jejich zalití vodou a nebo mlékem v misce. Abyste docílili lepší chuti, můžete do vloček přidat, co máte v kuchyni po ruce – jakýkoliv druh ovoce, kokos, med, javorový sirup, agávový sirup, oříšky, rozinky, brusinky, skořice aj.

Ovesné vločky dodávají tělu pocit sytosti na dlouhou dobu, snižují pocit hladu a udržují optimální hladinu krevního cukru v těle.

Tip pro vás – recept na banánové lívance

Budeme potřebovat:

  • 2 zralé banány
  • 2 vejce
  • cca hrst ovesných vloček na zahuštění
  • kokosový olej
  • lesní ovoce, oříšky, kokos, javorový sirup, oříškové máslo aj.

Postup přípravy:

Rozmixujte dva zralé banány s vejci a vločkami. Přidejte podle chuti skořici, popřípadě kokos a rozpalte pánev. Na rozpálenou pánev doporučujeme dát kokosový olej a nechte rozehřát. Po rozehřátí připravenou směs lijte na pánev a vytvořte lívanečky (pozor na připálení). Lívanečky můžete podávat buď samostatně, nebo s rozmačkaným lesním ovocem, oříšky atd. Záleží jen na vašem mlsném jazýčku.

lívance_94461148

Krásná pleť díky ovesným vločkám

Ovesné vločky mají vysoký obsah vitaminů skupiny B spolu s obsahem stopových prvků jako je zinek, mangan a měď (ve 40 gramech ovesných vloček je zahrnuto 20 % denní potřeby zinku a mědi). Díky tomuto obsahu se vločky stávají nejen bohatou zásobárnou energie, ale díky nim budou vaše nehty silnější a vaše pleť bude čistější (odstraňují začervenání a rudnutí pleti) a zdravější.

Pokud ještě váháte, zda-li zařadit vločky do svého jídelníčku, možná vás přesvědčí i příznivá cena této potraviny. V obchodech jsou ovesné vločky běžně dostupné za velmi přijatelnou cenu cca 20 – 150 Kč za 500 gr. (podle druhu a výrobce).

Máte ve svém jídelníčku zahrnuty ovesné vločky? Jíte je pravidelně? Pociťujete pozitivní vliv vloček na svém zdraví? Napište nám své zkušenosti do komentáře.

Sdílet článek pomocí:

Přidejte komentář

1 komentář na "Ovesné vločky – pomoc pro zdraví i štíhlou linii"

Upozornit na
avatar

trackback

[…] se nejedná o skutečné ovesné vločky (neochucované), o kterých jsme psali v článku Ovesné vločky – pomoc pro zdraví i štíhlou linii, potom buďte s jejich konzumací velice opatrní. Pokud jste milovníky tzv. rádoby zdravých […]

wpDiscuz