Čtvrtek, Říjen 19

Mýty o sportu a hubnutí – 2. část

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

V tomto díle se zaměříme především na mýty, které jsou spojeny s hubnutím. Povíme si, proč ne každý light výrobek nám opravdu pomůže ke štíhlé linii, nebo proč čokoláda není až takový nepřítel, jak se o ní říká a mnoho dalších. Pohodlňte se usaďte a příjemné čtení.

Mýty o hubnutí, kterými se možná trápíte zbytečně!

Po light potravinách určitě zhubnushutterstock_330914774

Pokud patříte k lidem, kteří berou potraviny v light verzích, protože jsou v režimu hubnutí, doporučujeme číst hlavně složení na etiketách těchto light potravin. Skutečnost je taková, že při srovnání klasického produktu s light verzí zjistíte, že light verze má kolikrát o pouhých 1-3 g/100 g méně tuku a nebo cukru! Nejedná se tedy o žádné převratné množství, které byste svému tělu museli odpírat, ba právě naopak! Nebojte se do svého těla přijímat kvalitní a hodnotné potraviny s vyváženými makro živinami. Ano, existují light verze, které jsou oproti originálu opravdu o cukr a tuk poníženy, ale pozor na zahušťovadla a glutamáty, které se v těchto verzích objevují. Takže po light jogurtu s 0 % tuku si můžeme do našeho těla dostat mnohokrát vyšší příjem kalorií a škodlivých látek, než bychom si mohli myslet.

Nízkotučné varianty sýrů mají svá opodstatnění a zde se již vyplatí tzv. sledovat procento tuku v nich obsažených. Rozdíl v obsahu tuku je mnohem větší, než například u klasických mléčných výrobků. Zatímco poctivý tvrdý sýr s 45 procenty tuku v sušině má kolem 1600 až 2000 KJ na 100 g, 30 % sýr cca 1250 KJ a 20 % necelou tisícovku.

Vynechám snídani – zhubnu rychleji

Jeden z největších mýtů, kterého byste se na svém těle mohli dopustit. Snídaně je startem do každého nového dne. Díky snídani získáte nejen energii, ale startujete i svůj shutterstock_210316762metabolismus, který po nočním klidu potřebuje impuls, aby opět správně fungoval. Pokud jste milovníky sladkých jídel, dopřejte si na snídani kaši. V dnešní době se na trhu objevuje již mnoho druhů od klasické ovesné, přes rýžovou, jáhlovou, pohankovou, a mnohé další. Aby kaše dlouho chutnala, doporučujeme si ji vždy vylepšit. Skvělou volbou přísad, které si do kaše můžete přidat jsou oříšky, semínka, kousky ovoce a pokud i přesto je kaše málo sladká – med na dochucení. Pokud sladká jídla nevyhledáváte, dopřejte si slanou snídani – ať už vejce vařená, nebo míchaná, žitný chléb s domácí pomazánkou, nebo bílý jogurt s ovocem, chia semínky a oříšky. Existuje nepřeberné množství kombinací a způsobů, jak si snídani zamilovat a udělat z ní svůj každodenní rituál, na který se budete těšit.

POZOR na snídaňové müsli! Pokud se rozhodnete začít snídat, doporučujeme nekupovat potraviny, které jsou již dochucované od výrobce (müsli s čokoládou, oříšky, kousky ovoce aj.). Tyto potraviny obsahují vysoký podíl jednoduchých cukrů, které nejsou ke snídani ideální. Snažte se raději vždy o domácí výrobu, přece jen víte, co si do snídaně dáváte a skryté cukry vás potom nepřekvapí.

Díky, čokoládu si nedám – zn. hubnu

Samozřejmě je to správný přístup a čokoláda by se měla jídelníčku objevovat jen v omezeném množství. Pokud jste jejími milovníky, zkuste si dopřát čokoládu s vysokým obsahem kakaa – min. 75%.  Během hubnutí je potřeba se odměňovat, netrestejte sebe a své tělo tím, že jste v redukci, a proto si nemůžete dopřát nic jiného, než co jste si striktně stanovili. Dva až tři čtverečky vysokoprocentní čokolády linii nikterak neohrozí a chuťové buňky uspokojí.

Především u žen může být také chuť na čokoládu spojená s nedostatkem hořčíku, železa a mědi.

Večer už jen zeleninový salát

Často se setkávám s názorem, že mnoho žen večer už nechce jíst, protože hubne a tak si dá jen zeleninový salát. Samozřejmě, že zelenina jesalat nedílnou součástí každého vyváženého jídelníčku a nemělo by se na ni na talíři zapomínat. Ale! Samotná zelenina na večeři tělu nestačí, tím spíše, pokud si do salátu dáte kupovaný dresing na dochucení. Zkuste si zeleninový salát udělat s domácím dresingem (ideální potraviny jsou: bílý jogurt, koření, citrónová šťáva, limetový ocet) a do zeleninového salátu přidat např. čočku, tuňáka v olivovém oleji, nebo si k němu dopřejte alespoň žitný, popř. celozrnný chléb s 20% sýrem, nebo tvarůžky. Tělo nebude hladovět a dostane i potřebný příjem bílkovin.

Brambory mají červenou a do hubnutí nepatří

Není tomu tak. Spíše naopak jsou brambory do redukce velmi vhodnou potravinou, která by měla mít na talíři své místo. Jsou zdrojem kvalitních a pro tělo potřebných komplexních sacharidů. Ideální přípravou, kterou můžeme zvolit je vaření brambor ve slupce, aby nepřicházely o své výživové hodnoty. Maximální porce, kterou byste si měli dopřát je porce do 150 g na cca 65 kg hmotnosti.

Brambory vařené ve slupce obsahují jen 290 kJ/100 g.

Sdílet článek pomocí:

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz