Úterý, Květen 23

Máte bolestivou menstruaci? Zkuste si dát borůvky.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Brusnice borůvka je velmi chutným a lahodným lesním plodem, který si mnozí z nás dopřáváme právě pro její chuť. Víte ale, jaké vitamíny a blahodárné účinky má tato superpotravina na naše tělo?

Tyto chuťově vynikající fialové kuličky se pyšní především vysokým podílem vitaminu C, provitaminu A a početné zastoupení má vitamin B. Minerálními látkami, které díky konzumaci borůvek tělo přijme jsou především draslík, železo, hořčík, síra a fosfor.

Tip pro diabetiky: Udělejte si doma čaj z borůvkových listů, díky němuž snížíte hladinu cukru v krvi. Připravíte ho ze dvou lžiček řezaných listů, které nasypete do 0,25 l vody a 10 minut povaříte.

Pokud jste právě v redukční dietě, jsou borůvky skvělým a chutným pomocníkem, jak vylepšit ranní snídaňové musli, ovesné kaše, nebo bílý jogurt. Jsou zdrojem jednoduchých cukrů, ze kterých si tělo vezme energii a naopak neobsahují téměř žádný těžko stravitelný tuk. Vláknina, na kterou jsou borůvky bohaté, napomáhá k dobrému trávení a správné rovnováze střevní mikroflóry.

Pokud se snažíte přestat kouřit, i v tomto případě mohou být borůvky nápomocny. Dopamin obsažený v borůvkách vám pomůže překonat abstinenční příznaky.

Nutriční hodnoty borůvek na jednu polévkovou lžíci (15 g)

  • voda – 14,3 g
  • cukr –  1,2 g
  • vláknina – 1,2 g
  • vápník –  1,8 g
  • bílkoviny – 0,5 g
  • sacharidy –  2 g
  • tuky –  0,1 g

Miska borůvek dodá tělu denní dávku vitaminu C.

Proč zařadit borůvky do svého jídelníčku?

  • pomáhají zmírňovat menstruační bolesti
  • snižují špatný cholesterol v krvi
  • působí proti rakovině
  • prevence diabetu 2. stupně
  • léčí střevní potíže
  • léči afty
  • mají vysoký podíl antioxidantů
  • čistí a regenerují ledviny
  • mají zklidňující a antistresový účinek
  • skvělý zdroj vitaminu C

Tip na borůvkovo-banánové smoothie s chia semínky

Budeme potřebovat:

  • 200 g mražených, nebo čerstvých borůvek
  • střední banán nakrájený na kousky
  • 250 – 300 ml mléka
  • polévkovou lžíci chia semínek
  • 1 lžíci medu

Příprava:

Všechny ingredience vložíme do shakeru na smoothie a dobře rozmixujeme. Přidáme lžíci chia semínek a necháme alespoň 20 min odstát. Smoothie můžeme dozdobit lístkem máty, nebo posypat borůvkami.

shutterstock_319268696

Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz