Pátek, Prosinec 14

Konzumace lososa vás zahrne štěstím a dopřeje klidný spánek

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

O tom, že jsou mořské ryby zdravé a pro tělo prospěšné můžete oprávněně slyšet ze všech stran. Kolik ryb za týden sníte? Ani jednu? To je ovšem škoda! Pojďme si představit pozitivní účinky, které má losos na tělo a organismus.

shutterstock_190590683Zdroj vitaminů, omega-3 mastných kyselin, ale i štěstí

Losos je velmi chutnou, kvalitní a vyhledávanou rybou, která si získává u populace stále větší oblibu a v mnoha rodinách dokonce vystrnadil i kapra ze štědrovečerní večeře. Losos je podobně jako ostatní ryby skvělým zdrojem omega-3 nenasycených mastných kyselin, které jsou prospěšné zejména pro srdce a celý cévní systém. Je lékařsky podloženo, že jsou to právě omega-3 kyseliny, které se aktivně podílejí na snižování cholesterolu v krvi a zabraňují tak jeho usazování na stěnách cév – díky tomu se snižuje riziko infarktu a mozkové mrtvice.

Losos je také skvělou volbou pro nastávající maminky. Omega-3 mastné kyseliny jsou nezbytné pro zdravý vývoj očí dítěte, především jeho mozku.

Je vědecky doloženo, že maso lososa obsahuje látku zvanou L-tryptofan, díky které si tělo dokáže vytvořit Serotonin – tzv. „hormon štěstí“. Ten v mozku navozuje příjemné pocity klidu a pohody a má vliv na kvalitu spánku, tlumení migrény a odstraňování pocitů deprese a smutku.

Denní dávka omega-3 mastných kyselin by se měla pohybovat kolem 0,3 gramu, tedy nejméně 2,1 gramů týdně.

Lososí maso je také zdrojem kvalitních bílkovin, tuků a v neposlední řadě také vitaminů A, B a D. Kombinace těchto látek je doslova životabudičem pro mozek, oči a klouby. Pokud jste v redukční dietě i zde má losos své postavení, neboť neobsahuje sacharidy, je zdrojem kvalitních bílkovin (20 g na 100 g rybu) a má jen 138 kalorií na 100 g.

Přírodně upravené ryby by se měly na našem jídelníčku objevovat každý týden ideálně alespoň 2x.

Proč zařadit lososa do svého jídelníčku?

  • Pružnější pleť díky kolagenu,
  • zdroj tryptofanu, který pomáhá k uklidnění,
  • konzumace lososa snižuje riziko kardiovaskulárních chorob,
  • zlepšuje zrak,
  • snižuje riziko deprese,
  • omega-3 mastné kyseliny pomáhají zrychlit práci mozku,
  • je lehce stravitelný.
Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz