Čtvrtek, Říjen 19

Jaké mohou být příčiny vaší nadváhy? Poradíme co jíst a co naopak omezit!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Trpíte nadváhou a rádi byste se nějakého toho kila navíc zbavili, ale nevíte jak? Víte, které potraviny omezit, nahradit a které raději vůbec nejíst? 

Pokud jste se rozhodli zatočit s kily navíc, je to první krok k tomu, abyste to skutečně dokázali. Přiznat si, že se sebou chci něco začít dělat, je první a zásadní krok na cestě za vaším cílem. Cesta to nebude jednoduchá a bude stát i nějaké to odříkání potravin, které možná ještě donedávna byly běžnou součástí vašeho jídelníčku. Pokud jste ale přesvědčeni, že se do toho chcete pustit, jdeme na to!

13 % kuřáků se bojí přestat kouřit, protože by přibrali.

Potraviny, které bychom měli rozhodně omezit, ne-li zcela vyloučitshutterstock_130913954

Ačkoliv jsme teprve na začátku, je potřeba hned definovat potraviny, které by měly navždy zmizet ze spíšky, ledničky, komory i tajných mlsacích přihrádek. V tomto případě se jedná o potraviny, které jsou do diety absolutně nevhodné z důvodu velkého podílu jednoduchých cukrů a tuku.

Jednoduché cukry zvyšují hladinu hormonu inzulínu, který pak sacharidy přemění na glukózu a při jejím nevyužití následně dojde k uložení do tuko vých zásob v těle.

Řešením, jak dodat tělu potřebnou energii je využívání zdrojů komplexních sacharidů (vit. odstavec Jaké tedy jíst sacharidy?). Jednoduché cukry si mohou dovolit ti, kteří využijí energii při sportu či práci a zároveň je jejich konzumace nasměrována do období dne, kdy jsou aktivní.

34 % lidí trpících obezitou se snažilo již více než pětkrát zhubnout.

Potraviny, které byste měli vyloučit z jídelníčku:

  • Dorty,
  • brambůrky,
  • keksy,
  • sušenky,
  • oplatky,
  • zákusky,
  • hranolky,
  • slazené nápoje,
  • potraviny doslazované fruktózou.

Jaké tedy jíst sacharidy?

Pokud jsme vás jednoduchými sacharidy vylekali, nebojte, hned to napravíme. Skvělým zdrojem komplexních sacharidů, které byste měli tělu převážně dodávat, aby nehladovělo a energie se uvolňovala postupně, jsou:

  • Zelenina,
  • ovoce,
  • celozrnné pečivo, žitné pečivo,
  • brambory,
  • rýže,
  • batáty,
  • celozrnné těstoviny,
  • ovesné vločky,
  • kvalitní ovesné kaše.

77 % mužů s nadváhou nepovažuje svá nadbytečná kila za problém.

Tuky, které bychom se měli snažit vyloučit

I když máte pocit, že slovo tuk je nepřítel hubnutí, není tomu tak. Tělo potřebuje ve správné formě právě i tuky, které jsou jednou z nedílných součástí makroživin, které byste za den měli přijmout.

Mezi nejhorší tuky, které můžeme přijmout jsou tzv. ztužené tuky rostlinné, které obsahují transmastné kyselinshutterstock_345880559y.

Ztužené tuky ucpávají cévy a podílí se na vzniku civilizačních onemocnění jako cukrovka, rakovina a kardiovaskulární choroby.

Pokud u hubnutí chcete mít jistotu, že se tomuto druhu tuku obloukem vyhnete, vyhýbejte se v obchodech margarínům bez údajů o množství transkyselin, nepopsanému pečivu, smaženým jídlům, fast foodu, sušenkám, polevám, nekvalitním čokoládám aj.

  • Uzeniny (vyjma více než 90% šunky),
  • sádlo,
  • majonézy,
  • tučné a dochucované mléčné výrobky,
  • hranolky,
  • zákusky,
  • polevy, toppingy,
  • levné čokolády z rostlinného tuku aj.

Tuky, které bychom měli zařadit do jídelníčku:

  • Ryby (losos, tuňák aj.),
  • semínka (chia, lněné aj.),
  • ořechy (mandle, kešu, vlašské ořechy),
  • avokádo,
  • olivový olej,
  • kvalitní sýry,
  • vejce,
  • maso aj.

Pokud jste se rozhodli, že změníte své stravovací návyky a životní styl, doporučujeme také přečíst si článek Které potraviny by neměly chybět ve zdravém nákupu a Mýty o sportu a hubnutí.

Přejeme hodně úspěchů a pevnou vůli!

Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz