Čtvrtek, Říjen 19

Jak nepropadat panice při hubnutí?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Stagnuje vám váha a nevíte co s tím? Hřešíte a nemůžete se dostat do svého režimu? Jídlo vám nechutná a musíte se vyloženě nutit, aby jste jedli podle pravidel? V tom případě zastavte svoji mysl a tělo a zamyslete se, co dál.

Hubnutí a zdravý životní styl obecně není otázkou tří měsíců, kdy by měl člověk „přežít“ na zdravé stravě a potom se na ni zase vykašlat a spadnout do starého režimu. Jestliže jste se rozhodli se sebou něco začít dělat, je potřeba, aby vás nový start bavil a těšili jste se z každého nového dne. Pokud již ráno vstáváte s odporem, že budete muset zase jíst ovesnou kaši a na oběd čeká to suché kuře s rýží, není to dobře a hubnutí si tím s největší pravděpodobností zprotivíte. Důležité je myslet na to, že aby tělo dobře reagovalo, dobrá psychika je toho nedílnou součástí.

Zdravé jídlo se omrzelo

Pokud jste již nějakou dobu takzvaně „mimo režim“ a nemůžete se donutit najet na svůj vyvážený jídelníček, nezoufejte. Krizové období v redukci má každý (dokonce i vrcholoví sportovci z řad kulturistů a bikiny fitness). I tělo potřebuje občas přijmout nezdravé tuky a jednoduché cukry – samozřejmě v přiměřeném časovém intervalu. Jestliže se vám kuře protiví a ovesnou kaši už nemůžete ani vidět, je potřeba zamyslet se nad skladbou jídelníčku a jeho změnami. Měli jste dosud jen sladké snídaně v podobě kaší, ořechů a ovoce? A co je zkusit zaměnit za snídaně slané? Pokud se zamyslíte nad tím, co jíte, určitě vymyslíte spoustu alternativních variant. Nezapomeňte, že změnu chuti jídlu dodá už jen jiná zálivka, popřípadě omáčka. Těstoviny můžete zaměnit za skleněné, popřípadě rýžové nudle apod. Jestliže se vydáte cestou záměn, kontrolujte etikety jednotlivých potravin a jejich složení, abyste nesnížili, nebo naopak razantně nezvýšili objem makroživin přijímaných v ,,nové“ stravě.

S tělem se nic neděje, stagnuje

Snažíte-li se už nějaký ten pátek zhubnout a tělo stále stagnuje, může to mít hned několik příčin. Mezi hlavní příčinu patří především nedostatečný příjem jídla během dne. Pokud jste se rozhodli hubnout tak, že jste si rapidně snížili porce, zbavili jste se pečiva a přežíváte výhradně na zelenině, polévkách a kuřecím mase, doporučujeme tento způsob hubnutí přehodnotit. Aby tělo začalo dobře reagovat na hubnutí a nastartoval se metabolismus, je důležité pravidelně jíst vyvážené porce sacharidů, bílkovin a tuků, kvalitně spát, sportovat a regenerovat. Právě kombinace těchto všech faktorů vede k pozvolnému snižování tuku v těle při zachování svalové hmoty.

TIP: nesoustřeďte se při hubnutí na kilogramy, ale na ubývající centimetry. Pouze tak docílíte zpevněné postavy s optimálním množstvím svalové hmoty na úkor tukových zásob.

Další příčinou stagnace může být nedostatečný pitný režim, zpomalený metabolismus, popřípadě také zdravotní problém. Doporučujeme, pokud doba stagnace těla na stanovenou redukci přesáhne dobu 4 – 6 měsíců, vyhledat kvalitního a osvědčeného výživového specialistu, který vám s hubnutím a nastartováním těla pomůže.

Při redukci i objemu obecně platí, že úspěch je tvořen ze 70 % kvalitní a vyváženou stravou, 25 % cvičením a 5 % doplňkovou suplementací.

Nemám časjoga_poloha_314679647, nic nestíhám

Ať už máte náročnou práci, početnou rodinu, které se intenzivně věnujete, nebo jakýkoliv jiný důvod, který vám brání ve cvičení, je potřeba cvičení plánovat. Pokud to myslíte opravdu vážně a chcete se svým tělem udělat razantní změnu včetně vyvážené stravy, je pohyb nedílnou součástí úspěchu takové změny. Zamyslete se vnitřně sami nad sebou. Jsou to výmluvy, nebo objektivně nemám čas? A nestačilo by na začátek cvičit alespoň 15 min denně? Nekoukáte 15 minut denně do počítače, nebo na televizi? Věřte, že 15 minut by pro začátek rozhodně stačilo, protože není potřeba hned trhat světové rekordy. A hlavně každý pohyb se počítá! Pokud jste přišli unavení z práce a to poslední na co máte náladu je jít běhat, nebo navštívit posilovnu, zkuste si stanovit pravidlo tří sérií po dvaceti. Co to znamená? Stanovte si na každý den cviky, které si zacvičíte, ať už ráno, či večer. Například: 3 série sumo dřepů po 20 provedeních, výpady na každou nohu – 3 série po 15 provedeních a kliky – 3 série po 10 provedeních. Je to málo? Zkuste tento rytmus (s obměnou cviků na různé partie) opravdu dodržovat každý den (jeden den v týdnu nechejte na regeneraci) a možná budete sami mile překvapeni, že i 15 minut denně s vaším tělem a fyzickou kondicí dokáže udělat zázrak.

Posilovna, ani domácí cvičení mě už nebaví

Jste ve fázi, kdy vás sportovní aktivita už nebaví? Omrzelo se domácí cvičení, běh, nebo posilovna? Pokud ano, je načase najít si alternativu, která vás opět nadchne. Projeďte si na internetu dostupnost skupinových lekcí ve vašem městě, nebo obci. Zjistěte si, jaké sportovní skupiny jsou dostupné v okolí bydliště, nebo se poptejte přátel a známých, jaký druh sportu provozují. Hledejte inspiraci v časopisech a na internetu. Dnešní svět je plný různých sportovních aktivit, které čekají, až je prozkoumáte. Nahraďte běh rychlou chůzí, nebo posilovnou. Jste-li klidnější typ, vyzkoušejte jógu, pilates, nebo pole dance a máte-li rádi silové tréninky, zkuste tabatu, hiit, nebo břišní pekáč. Stačí si jen vybrat, nebát se neznámého a nehledat výmluvy. Uvidíte, že s novým sportem půjdou dolů nejen nadbytečná kila, ale zlepší se i vaše psychika a chuť stravovat se zdravě.

Sdílet článek pomocí:

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz