Čtvrtek, Prosinec 14

Dejte si dvě hrsti kešu – nepřiberete na váze a zlepší se vám nálada!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Kešu ořechy jsou ve skutečnosti semena ve tvaru ledviny, které se drží v dolní části kešu jablka. Kešu je strom původem z pobřežních oblastí severovýchodní Brazílie.

Kešu oříšky patří k jednomu z méně kalorických druhů oříšků, které jsou na našem trhu k dostání. Přibližně 80 % z jejich tuku tvoří především nenasycenéshutterstock_96351824 mastné kyseliny, kdy cca 55 % z nich jsou mononenasycené tuky zdravé pro srdce (podobné těm, které obsahuje i panenský olivový olej).

Doporučené denní množství je cca 30 g.

Tryptofan a niacin, dva hormony, které kešu ořechy obsahují jsou tzv. antistresory. Tyto hormony jsou schopny změnit a zlepšit vaši náladu. Dejte si dvě hrsti kešu oříšků a na svět se vám bude dívat hned veseleji!

Kešu ořechy jsou bohaté také na hořčík a řadí se mezi rostliny s jeho vysokým obsahem (248 mg / 100 g). Vyšší obsah hořčíku obsahují už jen slunečnicová semínka 260 mg / 100 g. Mimo jiné jsou kešu tvořeny také z 50 % tuky (omega 3 mastné nenasycené kyseliny), z 18 % bílkovinami a z 25 % cukry. Dále pak kyselinou panthotenovou (vitamín B5), pyroxidem (vitamín B6), a vitaminy A, E, draslíkem, železem, manganem, selenem a zinkem.

Pokud chcete zahrnout kešu do svého jídelníčku a snažíte se zhubnout, kupujte oříšky v naturální formě – nikoli pražené, ani solené.

A jaké jsou pozitivní účinky pro tělo?

  • Jsou antioxidanty,
  • zlepšují kvalitu vlasů, nehtů a pokožky,
  • pomáhají při trávících obtížích,
  • podílejí se na tvorbě spermií,
  • snižují krevní tlak,
  • prospívají cévnímu systému,
  • působí proti slabosti a únavě,
  • snižují podíl cholesterolu v krvi,
  • zlepšují kvalitu vlasů, nehtů a pokožky.

Pozor! Solené kešu přidávají až 80 mg sodíku na jednu porci.

Sdílet článek pomocí:

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz