Úterý, Květen 23

BOSU – fitness pomůcka ke štíhlé a pevné postavě

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

BOSU si získala oblibu mezi sportovci i fitness trenéry po celém světě. Pokud je vaším snem krásné, pevné a štíhlé tělo, je tato balanční podložka tou pravou cvičební pomůckou, která by neměla ve vašem tréninku chybět!

Balanční podložka vypadá jako půlka balónu, má jednu stranu vypouklou (pružnou) a druhou rovnou (pevnou). Pro cvičení se dají využít obě tyto strany. Velkou výhodou cvičení je, že si každý může zvolit obtížnost prováděných cviků. Ať jste začátečník, nebo již pokročilý sportovec, je určena pro každého, kdo chce své tělo formovat do ladných křivek, jak v domácím prostředí, tak i v posilovně.

S bosu nejen že kompletně zpevníte tělo, ale také se zlepší jeho držení a rovnováha. Tato pomůcka stimuluje svaly hlubokého stabilizačního systému a přitom se nemusíte bát o své zdraví, spíše naopak. Pokud máte problémy s klouby, je právě bosu skvělým pomocníkem, jak k nim být šetrný a zároveň sportovat ve vysokém nasazení. shutterstock_167598677

Název Bosu je zkratka z anglického výrazu „both sides up“, tedy obě strany nahoru.

Koncept cvičení na balanční podložce vychází z původně rehabilitačních cvičení. Můžete si vybrat mezi dvěma typy cvičení, které tato balanční podložka nabízí: bosu- pilates a kardio bosu. První případ je vhodný pro širokou cílovou skupinu. Na balanční podložce mohou cvičit všechny věkové kategorie a osoby všech stupňů fyzické zdatnosti.

Bosu – pilates je vhodný pro budoucí maminky, které na „polomíči“ posilují mimo jiné svaly pánevního dna.

Kdo může cvičit na BOSU?

Je určeno pro každého. Ať jste ve sportu začátečník, pokročilý, senior, dítě, nastávající maminka, nebo trpíte nadváhou, díky velké variabilitě jednotlivých cviků a zvolení jejich náročnosti může být tato balanční podložka nápomocna opravdu každému.

Jak mám na bosu cvičit, aby to bylo efektivní?

Nejen, že bosu je skvělé pro zpevnění těla a ladné křivky, ale také pomáhá v těle redukovat nadbytečné tukové zásoby. Cviků na bosu je celá řada, ze které si můžete vybrat. Jste-li začátečník a s balanční podložkou se teprve seznamujete, zkuste si nejzákladnější cviky. Jakmile se pustíte do prvních cviků, nikdy tzv. netlačte na pilu. Nedělejte žádný cvik, pokud vám trne v zádech, nebo cítíte, že vás určitá partie extrémně bolí, až je to nepříjemné. Technika je u bosu velmi důležitá a není dobré ji podceňovat. Zkuste se nejdříve s jednotlivými cviky seznámit, zvolit jejich jednodušší varianty a až následně zátěž přidávat. Uvidíte sami, že jejich provedení není až tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale nezoufejte! Díky pravidelnému cvičení na balanční podložce se síla a výdrž bude trénink od tréninku zvyšovat a sami uvidíte, že jste týden co týden lepší a zdatnější v jednotlivých cvicích.

Cviky pro posílení a zpevnění postavy, které si můžete vyzkoušet i vy:

Jestliže jste v oblasti fitness již zběhlejší, můžete vyzkoušet vyšší náročnost jednotlivých cviků. Zkuste zařadit do svého tréninku intenzivní posilovací cviky, jako jsou např. dřepy na balanční podložce (možno na obou stranách), výpady vpřed i vzad, plank (prkno ve výdrži), nebo kliky. Máte-li doma závěsný lanový systém, je skvělým doplňkem k bosu podložce – dejte nohy do připravených popruhů, rukama se opřete o bosu a dejte si plank, nebo kliky. Možná ucítíte svaly, o kterých jste ani nevěděli, že je v těle máte!

Pro ukázku intenzivnějšího cvičení můžete shlédnout následující video:

 Proč cvičit na balanční podložce?

Jestli ještě stále váháte, zda-li si balanční podložku pořídit, možná vás přesvědčení následující výčet pozitiv, které cvičení na balanční podložce přináší.

  • Díky cvičení zvyšujete podíl svalové hmoty v těle,
  • zlepšíte si rovnováhu, držení těla a jeho koordinaci,
  • posilujete svaly hlubokého stabilizačního systému,
  • cvičení působí pozitivně na kardiovaskulární systém,
  • možnost využití při domácím cvičení,
  • dostupnost videí na internetu, podle kterých můžete cvičit,
  • široká možnost využití s dalšími cvičebními pomůckami (trx, činky aj.).
Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz