Neděle, Červenec 22

Bílý čaj – lahodná chuť plná antioxidantů s minimem kofeinu

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Bílý čaj se v mnohém podobá čaji zelenému, který se v poslední době stal fenoménem zdravého životního stylu. Na rozdíl od zeleného čaje nás bílý čaj příjemně potěší svojí vynikající chutí a rozdíl mezi zeleným a bílým čajem je rozpoznatelný v tu chvíli i pro lajky.

Zelený čaj se vyznačuje syrovou chutí, zatímco čaj bílý nás překvapí svou jemností a lehkostí. Jemnost a lehkost u bílého čaje je ale velmi úzce spjata se správnou přípravou tohoto čaje. Zaléváme-li bílý čaj, neměla by voda vystoupat výše než na 80 stupňů celsia.

Proč se říká bílému čaji bílý? Svůj název získal díky jemnému bílému chmýří, které pokrývá ještě nerozvinuté čajové pupeny.shutterstock_22047133

Blahodárné účinky bílého čaje na tělo

Bílý čaj je také velmi často vyhledáván pro své bohaté pozitivní účinky pro tělo. Antioxidanty, které jsou pro lidské tělo důležité, jsou v bílém čaji velmi hojně zastoupeny ve vysoké koncentraci. Antioxidanty zabraňují předčasnému stárnutí, udržují lidské tělo v dobré kondici, pomáhají v boji proti bakteriím a virům, snižují hladinu cholesterolu a vysoký krevní tlak, prospívají srdci, kostem i zažívání a zlepšují imunitní systém člověka. Podle odborníků jsou antioxidanty významným pomocníkem v prevenci i léčbě srdečně-cévních onemocnění a některých druhů rakoviny.

Zajímavost: shutterstock_140798083díky přítomnosti katechinů v bílém čaji dochází ke snižování výskytu paradentózy, zubního kamene a k celkovému zlepšení stavu ústní dutiny. Antioxidanty a fluoridy snižují množství bakterií v ústech a brání jejich usazovaní na zuby.

Bílý čaj je také účinnou
zbraní proti stresu. Kromě toho, že s pitím bílého čaje je spojená relaxace a navození příjemných pocitů na základně vynikající chuti, bílý čaj obsahuje také aminokyselinu L-theanine. Ta zvyšuje hladinu serotoninu a dopaminu v mozku, čímž pozitivně ovlivňuje lidskou psychiku a odbourávat stres.

Bílý čaj obsahuje malé množství kofeinu – zhruba 15 mg (pro srovnání, káva obsahuje 120–150 mg, černý čaj 40–60 mg, zelený čaj 20–30 mg kofeinu).

shutterstock_371291749

Sdílet článek pomocí:

O autorovi

Přidejte komentář

Buďte první kdo to okomentuje!

Upozornit na
avatar

wpDiscuz